Ausgewählte Algorithmen in der Computergraphik
The course covers certain fundamental and advanced methods which provide the basis of various applications in computer graphics and geometry processing Focus is on practical application of (numerical) algorithms including efficient implementation in C/C++ and Matlab Topics (preliminary) * review of linear algebra * discrete data interpolation and approximation * discretization of PDE/ODE * clustering algorithms * mathematics of rotations, shape registration * introduction to level sets ...
Clustering & Classification
Clustering & Classification Clustering, also das unüberwachte Kategorisieren von Daten, ist ein Prozess, der in vielen Bereichen der Informatik Anwendung findet - die reine Datenanalyse ist dabei nur der offensichtlichste Viele verschiedene Klassen von Clusteringalgorithmen existieren heutzutage, die alle mehr oder weniger gut auf verschiedenen Arten von Daten funktionieren Das Verständnis, was ein Cluster eigentlich ist, unterscheidet sich dabei von einem zum anderen Verfahren teilweise ebenso deutlich wie die Menge und Art von Vorwissen über die Daten, die als Parameter an den jeweiligen Algorithmus übergeben werden müssen...
Computer Aided Geometric Design
In diverse applications (automotive industry, shipbuilding, design) freely deformable surfaces need to be designed in CAD environments and processed automatically The underlying mathematical theory and practical aspects are summarized by the term CAGD (Computer-Aided-Geometric-Design) This lecture presents the most important approaches of modeling curves and surfaces...
Einführung in die Informatik
Alle Informationen zu diesem Kurs sind auf der Kurs-Website zu finden ...
Hot Topics in Computer Graphics
During the last decades, computer graphics has become a widespread and sophisticated branch of computer science due to constant and high-quality research In this seminar we will discuss up-to-date and seminal works which advance the state-of-the-art of the field of computer graphics The topics are selected to be of scientific importance and at the same time to be comprehensible and understandable with basic knowledge of computer science and computer graphics...
Hot Topics in Entertainment Software Development
" befasst sich mit unterschiedlichen Themen der Spiele- und Unterhaltungssoftwareindustrie Dabei wird der Schwerpunkt auf technischen Ideen und Implementierungen sowie Design liegen Zum Beispiel: – Immersion & Flow – Designing a Game – Deferred Shading – Ambient Occlusion Natürlich gibt es noch viele weitere interessante Themen, welche in der ersten Veranstaltung bekannt gegeben werden...
Introduction to Computer Graphics
Computer graphic deals with the creation and manipulation of artificial images from a descriptive model with the help of the computer The main topics of interest are modeling, processing, and interaction The enrolment key for the Elearning course will be announced during the first lecture...
Introduction to Computer Science for Engineers
" (ICSE) is a 3V+2Ü (~3 hours of lecture, 2 hours of exercise) course held in the winter term at the Fakultät für Informatik of the Otto von Guericke University (OvGU) Magdeburg "ICSE" is a course designed to give international students a basic knowledge of computer science and to provide them with first experience in programming ...